Lifestyle

Nie tylko cena – na co zwrócić uwagę podczas wyboru firmy cateringowej?

-2024-03-15

Usługi cateringowe cieszą się dużym zainteresowaniem firm, instytucji i klientów indywidualnych. Niezależnie od tego, czy chcesz zamówić potrawy na bankiet, imprezę integracyjną, czy też urodziny, stoisz przed wyzwaniem wyboru firmy cateringowej. Jakie czynniki warto wziąć pod uwagę, aby podjąć właściwą decyzję? Dlaczego cena nie powinna być jedynym jej wyznacznikiem?

Jak wybrać dobry catering? 4 najważniejsze czynniki, jakie warto wziąć pod uwagę?

 Rosnące zapotrzebowanie na usługi cateringowe sprawia, że na lokalnych rynkach nie brakuje firm, które zajmują się przygotowywaniem i dostarczaniem gotowych dań pod wskazany przez klienta adres. Duża konkurencja z jednej strony przekłada się na wysoką jakość oferty. Z drugiej natomiast utrudnia wybór podmiotu. Pod lupę należy bowiem wziąć wiele firm cateringowych. Żeby nie żałować podjętej decyzji, warto przeanalizować różne czynniki.

Niestety, wśród aspektów, które są brane pod uwagę przy wyborze firmy cateringowej, często największy wpływ ma cena. Im niższa, tym najczęściej lepsza w oczach potencjalnego klienta. Tymczasem nie zawsze idzie ona w parze z jakością. Podejrzanie niska cena sugeruje raczej wykorzystanie kiepskich składników. I na odwrót: wysoka cena nie musi się wiązać z lepszą jakością. To właśnie dlatego przed podjęciem decyzji warto wziąć pod uwagę także inne czynniki. Jakie?

1. Jakość jedzenia i terminowość dostawy. To najważniejsze aspekty, które przesądzają o tym, czy catering można uznać za udany. Niestety, nie da się ich sprawdzić bez przetestowania usług wybranego podmiotu.

Pewną podpowiedź co do jakości jedzenia mogą stanowić zdjęcia zamieszczone przez firmę cateringową na swojej stronie www i w mediach społecznościowych. Zachęcający wygląd sfotografowanych przekąsek, potraw i deserów to dobry omen. Część podmiotów oferuje menu degustacyjne, dzięki któremu możesz posmakować dań i poznać umiejętności kucharzy. Jeżeli opcja ta nie wchodzi w grę, nie pozostaje Ci nic innego, jak zwrócić uwagę na inne czynniki.

2. Reputacja firmy cateringowej. W dobie internetu nietrudno sprawdzić, jaką reputacją cieszy się dany zleceniobiorca. Im jest ona lepsza, tym większe prawdopodobieństwo, że wywiąże się z podjętego zobowiązania także w Twoim przypadku.

Oczywiście nie każda współpraca musi zakończyć się stuprocentowym sukcesem. Zanim więc odrzucisz podmiot, sprawdź, jak podmiot podchodzi do negatywnych opinii. Czy próbuje wyjaśnić sytuację i się wytłumaczyć? Gdy poznasz szczegóły, być może uznasz, że istnieją obiektywne przesłanki, które zwalniają go z odpowiedzialności za nienależyte wykonanie usług.

Nie każda firma cateringowa dba o swój marketing. W efekcie znalezienie opinii o niej w internecie to wymagające zadanie. Zanim więc jej zaufasz, poproś o pisemne referencje lub case study z podjętych współprac. Jeżeli podmiot nie jest w stanie ich przedstawić, zachowaj czujność, zwłaszcza gdy nie oferuje możliwości degustacji menu.

3. Portfolio obsłużonych imprez. Jeżeli chcesz zorganizować ślub, firmowy bankiet lub duży event, upewnij się, że firma cateringowa ma doświadczenie w przygotowywaniu i dostarczaniu potraw na tego typu wydarzenia. Możesz to zrobić, prosząc podmiot o przedstawienie portfolio obsłużonych imprez wraz z opiniami klientów. Dzięki temu dowiesz się, czy firma cateringowa specjalizuje się w obszarze, który najbardziej Cię interesuje. 

4. Staż podmiotu na rynku. Długi staż na rynku sugeruje, że firma oferuje usługi cateringowe, które wpisują się w potrzeby klientów. Inaczej nie udałoby się jej tak długo utrzymać w branży. Wieloletnia obecność na rynku może również poświadczać bogate doświadczenie podmiotu.

Jednym z czynników, które przesądzają o tym, czy impreza rodzinna, wydarzenie firmowe lub bankiet zostaną pozytywnie ocenione przez ich uczestników, przesądza jakość jedzenia. To dlatego wybór firmy cateringowej jest tak istotny. Z tego względu warto go dokonać po dogłębnej analizie podmiotów funkcjonujących na rynku, biorąc pod uwagę takie czynniki jak m.in. portfolio obsłużonych imprez, reputacja czy też staż w branży.

źródło:  Masters Catering Warszawa