Biznes

Od czego zależy jakość reklamy w Google Ads?

-2023-07-20

Podczas korzystania z narzędzia Google Ads musisz walczyć o lepszą pozycję nie tylko strony internetowej, ale również samej reklamy. Jak się bowiem okazuje, wpływ na jej skuteczność i szeroko rozumianą jakość ma wiele czynników. Ich znajomość pozwoli Ci podejmować lepsze decyzje marketingowe.

Co to jest reklama Google Ads i dlaczego warto z niej korzystać?

 Zanim jednak przejdziemy do omawiania niezbędnych ważnych procesów oraz kryteriów decydujących o skuteczności realizowanych działań, trzeba wyjaśnić, co to jest Google Ads.

To system reklamowy, który pozwala na przygotowanie i publikację materiałów promocyjnych w wyszukiwarce, a także w sieci reklamowej Google, obejmującej między innymi takie serwisy jak YouTube. Mogą mieć one charakter tekstowy, graficzny, czy też związany wyłącznie z linkami sponsorowanymi.

Dzięki Google Ads jesteś w stanie dotrzeć do dużej grupy potencjalnych odbiorców, poprawić widoczność strony w wyszukiwarce, jak również wypromować konkretny produkt lub usługę. Podane informacje udowadniają, że system ten ma ogromne znaczenie, dlatego warto zrobić wszystko, aby w pełni wykorzystać jego potencjał.

Wyniki jakości – narzędzie diagnostyczne Google Ads

 Po wyjaśnieniu podstawowych pojęć, możemy od razu podkreślić, że omawiany system zapewnia dostęp do rozbudowanego narzędzia, które pozwala sprawdzić jakość publikowanych treści promocyjnych, a także ocenić, jak prezentują się one na tle konkurencji.

Jak wskazują informacje podane na stronie support.google.com, ocena jakości jest mierzona w skali od 1 do 10. Co oznacza konkretny rezultat? Im jest on wyższy, tym zarówno strona www, jak i sama reklama wykazują większą użyteczność dla osób wpisujących konkretne słowa kluczowe. Oczywiście te związane z prowadzoną przez Ciebie branżą.

Wynik jakości reklamy obliczany jest na podstawie trzech kluczowych czynników:

  • trafność – czy materiały promocyjne pasują do intencji internauty, który wpisuje konkretną frazę w polu „szukaj”,
  • jakość strony internetowej – Google sprawdza, czy jest ona przydatna dla osoby klikającej w reklamę,
  • współczynnik CTR (klikalność) – wskazuje na szansę kliknięcia w reklamę przez internautów.

Żeby sprawdzić, jakim wynikiem jakości wyróżnia się Twoja strona i prowadzona kampania reklamowa, musisz przejść do konta Google Ads, a następnie do sekcji „słowa kluczowe”. Gdy już tam dotrzeć, znajdź opcję „zmodyfikuj kolumny dla słów kluczowych” oraz dział „wyniki jakości”. Znajdziesz tam wszystkie istotne informacje, dzięki którym odkryjesz, jak realizowane do tej pory działania prezentują się na tle starań konkurencji.

Dlaczego warto zwracać uwagę na wynik jakości reklamy w Google Ads?

 Nie da się ukryć, że każda informacja na temat tego, jak skuteczne są wszelkie strategie marketingowe, jest na wagę złota. Zwłaszcza wówczas, gdy pozwala ona ocenić wykonywane czynności na tle konkurencyjnych serwisów.

Narzędzie wyniki jakości w Google Ads to wszystko umożliwia, dlatego lepiej go nie bagatelizować. Dzięki niemu jesteś bowiem w stanie:

 

  • sprawdzić, czy Twoja strona jest odpowiednio promowana,
  • wprowadzić niezbędne zmiany i ocenić ich słuszność,
  • zmniejszyć koszt kampanii marketingowych poprzez wzrost efektywności realizowanych działań,
  • zwiększyć szansę na to, że odbiorcy klikną w Twoją reklamę,
  • wyprzedzić konkurencję.

 

Oczywiście sama analiza wyników nie wystarczy. Ogromne znaczenie ma też ich odpowiednia interpretacja, która powinna skutkować wprowadzeniem zmian, gdy okaże się, że dotychczasowe kampanie były niewystarczające.

Zarówno podczas sprawdzania jakości reklam, jak i ich właściwego dostosowywania, pomocna będzie współpraca z profesjonalną agencją kreatywną. Jeżeli chcesz wyprzedzić konkurencję, musisz współpracować z osobami, które doskonale znają narzędzie Google Ads i wiedzą, jak wykorzystać jego potencjał. Zwłaszcza że promowanie strony www w sieci wymaga skupienia się na wielu czynności. Działanie w pojedynkę jest więc z góry skazane na porażkę.